Sydän lyö basarin rytmiin

Tosi monet ihmiset saa adrenaliiniryöppynsä urheilusta tai jostain vaarallisesta kuten benjihypystä, mutta mä saan adrenaliinini keikoista. Mikään ei vastaa sitä tunnetta, minkä keikalta saa, se keikan jälkeinen henkinen krapula kun monien kuukausien odotus on ohi ja se on ollut sen arvoista ja enemmänkin. Tästä voidaan myös päätellä se, että oon aika kova fanittamaan. En fanita kaukaisia julkkiksia tai leffatähtiä, vaan kavereiden ja suomalaisten bändejä. Okei, munkin sisältä löytyy se fanityttö joka varmaan pyörtyis jos sattuis joskus törmäämään Daniel Sharmaniin tai Sam Smithiin.

Keikkakokemuksia parantaa tietysti se, että bändiä fanittaa erityisesti, mutta välillä ne kerrat kun oon lähtenyt tunnin varotusajalla randomin bändin keikalle, on päätynytkin olemaan huikeita muistoja. Käytännössä voisin ehkä siis sanoa, että keikat on mun harrastus.

Toissapäivänä olin kattomassa Satellite Storiesia Tavastialla. Viimeks ku olin kattomassa jäbiä, olin kovin krapulainen ja auringonpalanut, joten keskittyminen oli aika nollissa. Jossain vaiheessa bändin laulaja Esa pysähty hetkeks biisin keskellä katsomaan yleisöä ja vaan hymyili onnellisesti. Esan ilme oli just niin euforinen kun voi kuvitella, jos esiintyy parillesadalle hengelle Tavastialla. Kaikilla meillä on niitä hetkiä, kun pysähtyy vaan hymyilemään, koska sillä hetkellä fiilis on niin hyvä. Se hymy ilahduttaa mua vieläkin.

Bändikeikat ei oo ainoita josta diggaan. Improkeikat ja muut taidehässäkät tuo melkein yhtä suuren ilon, mut mikään ei kyllä voita bändikeikkoja. Keikan jälkeen kädet on kipeänä kovasta taputuksesta, ääni käheänä kaikesta huutamisesta ja laulamisesta ja lihaksiin sattuu kaikesta siitä tanssimisesta. Poskia jomottaa koska et oo hetkekskään lakannut hymyilemästä, et edes niiden kyynelien ajaksi kun bändi soittaa sen biisin mikä muistuttaa ihanasta kesäromanssista ja sydän lyö verta kroppaan basarin rytmiin ja musiikki virtaa suonissa.

Sit voi vaan miettiä, että jos kuuntelijat nauttii keikoista näinkin paljon, miltä se itse esiintyminen voi tuntua.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s