Elämä on

DNA:n uusin Elämä on-mainos iski mun tajuntaan aika kovaa. Pyydän, katsokaa mainos, ennen kuin luette tämän tekstin. Sitähän tää elämä aikalailla on, koulua, töitä, lainaa, töitä, vähän lomaa, stressiä, lainaa, töitä, perhettä, itsenäistymistä, töitä, vähän lomaa, koiran kuolemaa ja eläkkeelle jääntiä.

Processed with VSCOcam with m3 preset

Mulla on opintolainaa, tilaan vaatteita ja elektroniikkaa laskulle ja harkitsen luottokorttia. Oon myös 18-vuotias opiskelija joka juo kaljaa puistossa, silloin kun töiltään ehtii. On tavallaan tosi pelottavaa, että tää on nykyään mun arkea, että mä tosiaan elän ”oikeeta aikuisen elämää”, asun omillani ja maksan itse laskuni. Okei, isi maksaa vieläkin mun puhelinlaskun. Pelottavinta tässä musta on se, että musta tosiaan on tullut se ihminen, jonka vastaus joka toiseen kysymykseen on ”Sori, oon töissä”. Mutta ehkä se on ihan okei, koska vaikka teen paljon töitä, niin silti mun elämä on ihan jees. Kuten DNA:n mainoksessakin sanottiin, elämä on se kaikki mitä tässä välissä tapahtuu. Aamuinen kahvi- ja musanfiilistelyhetki Oonan kanssa, hyvä biisi matkalla töihin, jännittävä uusi uutinen (josta kuulette sitten kun saan kertoa), teatteritreenit, spontaani roadtrip ostamaan mustikkapiirakkaa, kahvitreffit Tinder-matchin kanssa, ne lukuisat unettomat ja seuraavana aamuna kadutut yöt, jotka vietän yksin sängyssä Netflixin kanssa.

miksei

Oon vihdoin alkanut tajuta, että tässä kaikessa on kyse vain asenteesta. Kaikesta selviää positiivisuudella ja sinnikkyydellä, siis ihan kaikesta. Vaikka elämä heittäis paskaa niskaan ja välillä tuntuu siltä, että aika loppuu kesken, vaikka oikeasti elämä on edessä, niin kaikesta selviää. Ei ehkä yksin, mutta siksi jok’ikisen pitäisi muistaa arvostaa niitä ihmisiä siinä ympärillä, koska ne on siinä syystä. Mäkin olen joskus negatiivinen, äkäpussi, vittumainen ämmä, mutta on mussa hyviäkin puolia, jonka takia niitä huonoja puolia kestää.

Tää on oodi elämälle, asenteelle ja ystäville, kaikille niille asioille, jotka tekee niistä elämän välissä tapahtuvista asioista ihania ja muistamisen arvoisia.

– Hanna

IMG_0251ps. Oon Bloglovinissa!

 

One thought on “Elämä on

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s